logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۵۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو انجمن ارگانیک ایران:

بهبود فضای اقتصادی کشور نیازمند افزایش تعاملات دولت با بخش خصوصی است

بهبود-فضای-اقتصادی-کشور-نیازمند-افزایش-تعاملات-دولت-با-بخش-خصوصی-است

عضو انجمن ارگانیک ایران با اشاره به افزایش تعاملات دولت با بخش خصوصی و تاثیر آن بر اقتصاد داخلی گفت: بهبود فضای اقتصادی کشور نیازمند افزایش تعاملات دولت با بخش خصوصی است.

به گزارش موج رسا; بریری در نهمین نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه صنایع غذایی در ایران از پیشرفته‌ترین صنایع به حساب می‌آید اظهار کرد: با توجه به قدرت و ورود تکنولوژی‌های مناسب در این بخش، خوشبختانه محصولات مطلوب و خوبی تولید می‌شود که امروز شاهد صادارت آنها به بازارهای آسیایی‌، اروپایی و حتی آمریکایی هستیم.

وی با اشاره به مفهوم نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری که بیشتر معطوف به مسائل  اقتصادی و اشتغال است تصریح کرد: همکاری دولت و بخش خصوصی طبیعتا منجر به رونق حوزه صنایع غذایی خواهد شد که در نهایت  پتانسیل و ظرفیت موجود منجر به ایجاد اشتغال و بهبود فضای اقتصادی می‌شود.

عضو انجمن ارگانیک زنجان با بیان اینکه صنایع غذایی طی سا‌لهای گذشته دچار هزینه‌های زیادی شده است، ابراز کرد: تغییرات بسته بندی برای یک واحد، هزینه‌ای در حدود 50 میلیون تومان بوده و در 5 سال گذشته نوع بسته بندی چندین سری از سوی وزارت بهداشت تغییر کرده است، بنابراین در سطح کلان باید این موضوعات از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت دستور داده تا لیبل حلال بر روی همه محصولات صنایع غذایی درج شود، اظهار کرد: تغییر بسته‌بندی‌ها فشارهایی بر روی کارفرما وارد کرده که هزینه‌های بالایی را در پی دارد.

بریری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در اداره استاندارد دستورالعملی مبنی بر  نمونه برداری وجود دارد گفت: انتظار داریم دوره‌های زمانی مختلف در این زمینه رعایت شود چرا که هر نمونه برداری یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه برای واحد تولید ایجاد می‌کند.

فعالیت 14 واحد صنایع تبدیلی در طارم

مهدی عباسی رئیس شورای ملی زیتون ایران با بیان اینکه نگاه‌ها همیشه به واحدهای تولیدی به صورت نگاه تذکری بوده است، اظهار کرد: در شهرستان طارم حدود 14 صنایع تبدیلی در حوزه زیتون فعالیت می‌کنند این درحالی است که  بیش از یک هزار واحد سنتی آن را فرآوری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه فقط در اعمال قانون خلاصه نمیشود و باید راهکارها‌یی هم ارائه شود، گفت: این فشارهایی که اعمال می شود موجب شده که افراد نسبت به ایجاد واحدهای صنعتی فرآوری اقدام نکنند و واحدهای تولیدی فعال نیز در آینده با شکست مالی مواجه شوند که در نهایت باعث خارج شدن آنها از چرخه اقتصادی خواهد شد.

عباسی با اشاره به اینکه با برندسازی می‌توان حرکت‌های خوبی انجام داد، خاطرنشان کرد: طی دو تا سه سال می‌توان واحدهای فرآوری بسیاری را به سمت صنعتی شدن سوق داد.

وی با اشاره به این که یکی از اقدامات خوب این دولت حضور بخش خصوصی در پای جلسات مختلف است، ابراز کرد: وجود اینکه بیش از  35 درصد زیتون کشور در استان زنجان تولید می‌شود لاکن تاکنون هیچ برنامه‌ای مدونی برای ترویج  و فرهنگ سازی استفاده از زیتون در برنامه غذایی مردم  استان انجام نشده است.

کارگرزاده مدیر کل اداره استاندارد نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه اجازه نمی‌‌دهیم تا تکدر خاطر کارفرمایان فراهم شود، اظهار کرد: رویکرد مجموعه به شکلی تدوین شده است که راهنمایی افراد برای حل مشکلات دراولویت ها قرار دارد همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارمندان واحدهای تولیدی از مطالبات اداره کل استاندارد نیز بوده که حتما درصد انجام آن خواهیم بود.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر